Den erfarne rådgiver

Den erfarne rådgiver omfatter 4 moduler. Her kan du læse mere om mål og indhold på de enkelte moduler

Modul 1: Kundemødet og salget

Du klædes på til at afholde gode og udbytterige kundemøder, hvor du kommer hele vejen rundt omkring kunden. Her er fokus på ”behovsafdækningen” og ”præsentationen af løsningen”. Herudover har vi fokus på proaktivitet. Elementer på dagen er:

  • Proaktivitet i rollen som rådgiver
    • Planlægning
    • Motivation af kunden
  • God struktur i kundemødet
  • Behovsafdækning – herunder spørgeteknik
  • At lukke salget
  • Indsatsplan og målsætning

Modul 2: Bolig

Du får genopfrisket og opdateret din viden om de aktuelle finansieringsmuligheder og de gældende regler på boligområdet. Vi ser nærmere på bolighandel – både som privatbolig og som investering. Elementer på dagen er:

  • Boligen som privatbolig – herunder andelsbolig
  • Boligen som investeringsobjekt
    • Forældrekøb og sommerhuse
  • Regler og muligheder inden for
    • Finansiering og aktiv gældspleje
    • Indfrielser og afgiftsregler
    • Bolighandlens faser og dokumenter
    • Huseftersynsordningen

 

Modul 3: Pension

Du kommer til at arbejde med de pensionsprodukter, der udbydes i pengeinstitutterne, og bliver klogere på samspillet med de offentlige ydelser. Vi har fokus på at gøre fagligheden praksisnær og kundevendt. Elementer på dagen:

  • Personskat
  • Pensionsopsparingsprodukter
  • Livrente
  • Arv og begunstigelse
  • Pensionsinfo og §41-overførsel

 

Modul 4: Investering og helhedsrådgivning

Den første dag koncentrerer vi os om investering. Du bliver opdateret på de kompetencekrav, lovgivningen stiller til en privatkunderådgiver, der rådgiver om investeringsforeningsbeviser. Efter modulet lever du op til kravene for ”gul/grøn”. Samtidig får du fokus på de forretningsmæssige muligheder, når kunderne investerer deres midler. Elementer på dagen:

  • Investeringsforeninger
  • Risikonøgletal
  • Porteføljetankegang
  • Skat
  • MiFID og investeringsprofilen

På dag to træner vi koncentreret i at afholde kundemøder med helhedsrådgivning, hvor vi kommer hele vejen omkring kunden. Fokus er at træne dine kompetencer i behovsafdækningen, at præsentere løsninger udbytterigt og at få lukket salget. Træningen foregår i mindre grupper, hvor undervisere og andre deltagere er observatører. Du får specifik og målrettet feedback, som kan understøtte dig i din udvikling.

 

Forberedelse og opfølgning

Mellem modulerne ligger en række understøttende aktiviteter i form af e-learning, før- og efter-målinger, praktiske opgaver i hverdagen og sparring med egen leder. Undervejs udarbejder du din egen indsatsplan og du træner din nye viden og kompetencer i hverdagen.

Forberedelse før modulerne:
Du skal regne med nogle timers forberedelse med e-learning-kurser, før-målinger og andre opgaver forud for de fleste moduler.

Opgaver efter modulerne:
Du får nogle timers opfølgning med efter-målinger og andre opgaver efter de fleste moduler.

 

 

Claus Godt Hansen
Claus Godt Hansen
Kunde- og markedschef
8993 3374
Kontakt Claus hvis du har spørgsmål til indhold
Trine Lindhard
Trine Lindhard
Projektkoordinator
8993 3287
Kontakt Trine hvis du har spørgsmål til praktik