Nicolai Mendgaard-Larsen

Associate MADE
Specialiseret i at give kunder nye og overraskende indsigter i menneskers adfærd

MADE er et strategisk innovationsbureau, der gennem kvalitative metoder indhenter brugerindsigter og omsætter disse til nye forretningskoncepter, strategier, services og produkter.

MADE har specialiseret sig i kundeadfærd. De benytter sig af viden og metoder fra samfundsvidenskaben og designtænkning. Gennem en række studier er de blevet eksperter i danske bankkunders behov og adfærd.

MADE tror på, at dybe brugerindsigter er fundamentet, hvorpå al ny udvikling og innovation bør starte og slutte. Med stor inspiration fra antropologien udforsker de menneskers oplevelse af en given service eller et produkt og identificerer klare mønstre i den måde, hvorpå mennesket handler.

Nicolai underviser blandet andet i kundefokuseret konceptudvikling og løser sammen med MADE desuden opgaver inden for: 

  • Strategi: MADE kombinerer brugerindsigter med viden om markedet og samfundstendenser og definerer klare mulighedsrum med markedspotentiale. Disse mulighedsrum kan bruges direkte i strategiarbejdet.
  • Koncept: MADE skaber sammenhængende design- og servicekoncepter, som testes i brugernes eget miljø, inden de er klar til lancering.
  • Innovationskapacitet: MADE opbygger innovationskompetencer i virksomheder

Af specifikke produkter tilbyder MADE dig blandt andet:

  • Fokusgrupper: Virker jeres nye produkter og kampagner? Og vil I gerne vide det før lancering? MADE udfører fokusgruppeinterviews, som kan give jer indsigt. De booker gerne kunderne, gennemfører interviewene og giver sparring før og efter.

  • Kunden i centrum: Alle taler om kunder og kundefokuseret forretningsudvikling, men det kan være svært at komme fra tale til handling. Derfor har MADE udviklet ”Kunden i centrum”, som er en dag, hvor deltagerne selv interviewer rigtige kunder og forretningsudvikler på baggrund af kundernes oplevelser med banken. Dagen fungerer fint, både som egentlig forretningsudvikling og som et alternativ til den klassiske ”ledelsesdag”.

  • Generation Z - Hvad vil de os?: Man kan selvfølgelig blot læse publikationen, men nogle gange er det rart at høre det fra hestens egen mund – især hvis man har spørgsmål, eller blot vil forstå målgruppen lidt skarpere end de andre banker gør. Book forfatteren af Generation Z – den oversete generation til et inspirerende oplæg om unge bankkunder og hvad der skal til for at rekruttere dem.

  • Lokalt erhverv – mulighed eller risiko?: Book MADE til et indsigtsmættet oplæg om tillidskonti, finansielle afkast af relationer og hvornår den tidsmæssige investering i kunden giver størst afkast.


Læs mere om MADE.

Skriv en besked til Nicolai Mendgaard-Larsen