FU følger myndighedernes anbefalinger og anvisninger, når vi mødes fysisk. Læs mere i vores FAQ

Er du opmærksom på Generation Z - de oversete kunder?

Vi har undersøgt relationen mellem bankerne og de unge kunder. De vil have mennesket tilbage i banken. Læs mere i publikationen om Generation Z

* NEW: Now you can find an English version: Generation Z - Bank Customers of the Future *

Temaet er de unge kunder. Tendensen er klar – de unge føler sig oversete, og de ved godt, at de ikke er vigtige for pengeinstituttet! Publikationen Generation Z handler om, hvordan sektoren effektivt henvender sig til unge kunder. Publikationen er udarbejdet af FU i samarbejde med det strategiske innovationsbureau Made.

Her finder du links til publikationen (engelsk og dansk), en artikel om emnet, vores podcast og et kursus, der giver dig et konkret konceptforslag med hjem til jeres Generation Z:

 

 

 

Presseomtale af undersøgelsen Generation Z

December 2015: Bankerne har ikke fat i de unge kunder (PDF, side 8), Magasinet Finans

15. november 2015: Bankerne har ikke fat i de unge kunder - interview med FUs associate Nicolai Mendgaard-Larsen om Generation Z - fremtidens bankkunder. Finansforbundet.dk

8. november 2015: Undersøgelse: Krisegenerationen bliver overset af bankerne, Børsen

2. november 2015: "Vi vil have mennesket tilbage i banken", Finanswatch

Se mere presseomtale

 

Se en video om undersøgelsen

Nicolai Mendgaard-Larsen fra MADE Design fortæller om vores kvalitative undersøgelse af Generation Z som fremtidens bankkunder (5:34).

 

Mange af vores kurser bygger videre på konklusionerne fra undersøgelsen

Kundefokuseret forretningsudvikling - Generation Z er et 2-dages kursus, som tager udgangspunkt i undersøgelsen og hjælper dig med at udvikle konkrete konceptforslag målrettet de 18-25 årige.