FU følger myndighedernes anbefalinger og anvisninger, når vi mødes fysisk. Læs mere i vores FAQ

FAQ om muligheder og vilkår

Vi passer på hinanden og følger myndighedernes anbefalinger i forbindelse med coronaudbruddet. Få svar på dine spørgsmål om FU og COVID-19 her.

Opdateret den 27. oktober 2020.

Nedenfor finder du svar på de oftest stillede spørgsmål om FU og coronavirus. Kontakt os endelig på telefon 8993 3333, hvis der er noget information eller viden, du mangler.

Brug appen smitte|stop 

Vi opfordrer alle besøgende til at downkoade app'en smitte|stop smittestop, der giver os alle en mulighed for at være med til at stoppe udbredelsen af COVID-19. 

 

Det kan du finde svar på:  

Hvilke forholdsregler tager I på Skanderborg Park

Hvordan påvirker forsamlingsforbuddet forløb på FU?

Hvad gør I på FU, hvis en deltager har symptomer på COVID-19?

Der har været regionale udbrud. Kan alle komme hos FU?

Er det muligt at lave særaftaler om de fysiske rammer?

Hvilke forløb er dækket af de lempede afbestillings- og bookingregler?

Hvad hvis jeg har bestilt før 12. marts?

Bør jeg vente med at tilmelde mig et kursus?

Hvad gør jeg, hvis jeg bliver testet positiv for COVID-19 efter, jeg har været på FU?

 

Se vores lempede afbestillings- og bookingregler t.o.m. 31. december 

 

Spørgsmål og svar

Hvilke forholdsregler tager I på Skanderborg Park?

På FU og Skanderborg Park har vi fuldt fokus på, at ophold og samvær er sikkert og sundt for både medarbejdere, kunder og gæster. Vi gør vores bedste for at skabe tryghed for alle ved at mindske risikoen for smittespredning.

Vi følger myndighedernes anbefalinger og mere til. På Skanderborg Park betyder det bl.a.:

At vi bærer mundbind – undtagen når vi sidder ved bordene. 

At vi – når vi er mere end 10 deltagere – følger myndighedernes regler for afholdelse af konferencer. Det betyder bl.a. noget for bordopstillingen, der vil være enten ”skolebordsopstilling” eller ”biografopstilling”.

At personalet passer på jer: Vi smiler og hilser og opretholder den gode service som altid. Men vi undgår enhver form for fysisk kontakt – både med gæster og personalet imellem. Medarbejdere med de mindste symptomer bliver selvfølgelig hjemme.

At vi er hysteriske med rengøringen: Alle dørhåndtag, gelændere og alt andet, der bliver berørt af mange, bliver sprittet af flere gange dagligt. Alle toiletter rengøres og sprittes af flere gange dagligt. Alt teknisk udstyr som pc’er, mikrofoner etc. sprittes af efter hvert brug.

At vi tager de nødvendige forholdsregler, når vi serverer mad og drikke. Hvis der er mere end 10 personer på holdet, spiser vi i undervisnings- eller konferencelokalet. 

At vi gør det nemt for dig at passe på: Der vil være tydelige afstandsmarkeringer bl.a. ved skranken og kaffeautomater.

At der er masser af håndsprit og frisk luft: Der er håndsprit i alle lokaler, på toiletter og i fællesområder, og vi er ekstra omhyggelige med at få luftet ud.


Hvordan påvirker forsamlingsforbuddet forløb på FU?

Vi må fortsat godt undervise fysisk. Forsamlingsforbuddet på 10 personer rammer ikke voksenuddannelser, men når vi er mere end 10 personer samlet, er der særlige forholdsregler, vi følger.

Når vi mødes, tager vi alle de nødvendige forholdsregler. God afstand, udluftning og masser af håndsprit.

 

Hvad gør I på FU, hvis en deltager har symptomer på COVID-19?

Vi forventer, at du ikke møder op, hvis du har symptomer på COVID-19. Hvis du udviser symptomer, mens du deltager på et forløb på FU, vil du blive bedt om at tage hjem igen. Vi forventer selvfølgelig også, at du bliver hjemme, hvis du er blevet testet og er gået i ”selvisolation”.

Læs mere i Sundhedsstyrelsens anbefalinger

 

Der har været regionale coronaudbrud. Kan alle komme hos FU og på Skanderborg Park? 

Ja. Alle er velkomne.

 

Er det muligt at lave særaftaler om de fysiske rammer?

Vi har erfaring for, at de forskellige pengeinstitutter har meget forskellige retningslinjer for deres medarbejdere ifbm. COVID-19. Vi gør alt, hvad vi kan, for at imødekomme de forskellige ønsker – og vi har endnu ikke haft en situation, som vi ikke kunne finde en god løsning på.

 

Hvilke forløb er dækket af de lempede afbestillings- og bookingregler?

For alle de aktiviteter, som er planlagt til at blive afviklet i perioden frem til og med den 31. december 2020, gælder det, at hvis du har bestilt eller bestiller efter den 12. marts 2020, kan alt kan ombookes eller aflyses uden omkostninger med en uges varsel.

Hvad hvis jeg har bestilt før 12. marts?

Så afhænger det lidt af, om du er meldt til et lukket hold, et åbent kursus, en åben uddannelse eller en temadag eller seminar.

 

Jeg overvejer at tilmelde mig et kursus, men jeg er usikker på, om jeg får mulighed for at deltage pga. corona. Gør jeg klogest i at vente?

Vi tror og håber på, at størstedelen af aktiviteterne på FU kan afholdes "som normalt". Vi har et ”no change fee”. Det betyder, at det hverken kommer til at koste dig eller din virksomhed penge, hvis du tilmelder dig et forløb, der bliver afviklet inden 31. december, og du så vælger at ændre, udskyde eller aflyse din deltagelse. Vær opmærksom på, at du skal give os besked senest en uge før forløbets start. 

 

Hvad gør jeg, hvis jeg bliver testet positiv for COVID-19 efter, jeg har været på FU?

 

Vi vil meget gerne høre fra dig, hvis du bliver testet positiv for COVID-19 i de første par uger efter, du har deltaget på et FU-forløb. Kontakt HR-chef Pernille Bille Tvedt på pbt@finansudd.dk

 

Lempede afbestillings og bookingregler

Opdateret den 24. august. FU forlænger perioden med fleksible ombookings- og afbestillingsregler. Tidligere gik perioden t.o.m. den 30. september, men vi har forlænget perioden, så den gælder alle forløb og arrangementer t.o.m. den 31. december. 

 

De lempede afbestillings- og bookingregler giver dig mulighed for at:

  • Vente med at ombooke til der er et klarere billede af situationen
  • Overveje alternative løsninger (f.eks. virtuelle)
  • Planlægge aktiviteter uden at frygte for at blive 'låst'

 

Nye vilkår t.o.m. 31. december 2020

For alle de aktiviteter, som er planlagt til at blive afviklet i perioden frem til og med 31. december 2020 gælder følgende:


Hvis du har bestilt eller bestiller efter 12. marts 2020

Alt kan ombookes eller aflyses uden omkostninger med en uges varsel.

 

Hvis du har bestilt før 12. marts 2020

Lukkede hold: Kan flyttes uden omkostninger med en uges varsel.


Åbne kurser: Alle tilmeldinger kan ændres eller aflyses uden omkostninger med en uges varsel, forudsat der ikke kommer et virtuelt alternativ.


Åbne uddannelser: Vi finder alternative løsninger – virtuel gennemførsel eller flytning af afholdelsesdatoer – hvor der er behov for det og bestræber os på, at det samlede forløb gennemføres som planlagt.


Temadage og seminarer: Alle tilmeldinger kan ændres eller aflyses uden omkostninger med en uges varsel.