FU følger myndighedernes anbefalinger og anvisninger. Læs mere i vores FAQ

FAQ om muligheder og vilkår

Vi passer på hinanden og følger myndighedernes anbefalinger omkring corona. Få svar på dine spørgsmål om FU og COVID-19 her.

Opdateret den 13. april 2021

Vi kører primært online på FU

For tiden kører vi primært online på FU. Dog kan eks afgangselever og virksomhedstilpassede forløb foregå med fysisk fremmøde.

På Skanderborg Park er hotellet åbent. De gæster, som møder ind fysiske afholdelser, får take away på en måde, der overholder corona-retningslinjerne.

Deltagere får direkte besked

Alle de, som skulle have deltaget i en fysisk afholdelse i den berørte periode, får direkte besked om, hvorvidt forløbet bliver omlagt til afholdelse online eller bliver udsat til senere 2021.

Prøver, certificeringer og eksaminer

Indtil videre afholder vi ingen fysiske prøver, certificeringer og eksaminer. Hvis vi kan identificere et forsvarligt online alternativ, afholder vi eksamen virtuelt, og ellers bliver den udsat. Deltagerne får direkte besked.

Vær obs på at Finanstilsynet har meddelt, at det pga. COVID-restriktioner undtagelsesvis er muligt at gennemføre IDD Efteruddannelsesprøver og røde prøver uden opsyn. Undtagelsen gælder frem til 31. august 2021, hvis I ikke har mulighed for at overvåge prøverne, når medarbejderne arbejder hjemmefra. Hvis I har spørgsmål eller vælger at benytte jer af muligheden, vil vi meget gerne høre fra jer - skriv til Tine Hansen på tha@finansudd.dk

Skræddersyede forløb

Har I et virksomhedstilpasset forløb, tager vi direkte kontakt til jer. Så afklarer vi sammen, om vi skal omlægge til online eller udskyde forløbet.

Krav om coronapas

Hvis du deltager fysisk på et forløb eller uddannelse på FU, skal vi ifølge de gældende retningslinjer bede dig om at fremvise gyldigt coronapas.

Du kan ifølge coronasmitte.dk bruge en negativ test som dokumentation, hvis testen er foretaget inden for de seneste 72 timer, inden du møder op. Den negative test kan enten være en PCR-test eller en hurtigtest.

Find mere information i ”Sådan bruger du coronapas”

Skanderborg Park

På Skanderborg Park er køkkenet og restauranten lukket. Det er muligt at booke en overnatning på hotellet med hertil hørende take away-morgenmad. 

 

Vi holder øje med myndighedernes anbefalinger og opdaterer siden her, når der er nyt. Kontakt os endelig på telefon 8993 3333, hvis der er noget information eller viden, du mangler.

Brug appen smitte|stop 

Vi opfordrer alle besøgende til at downkoade app'en smitte|stop smittestop, der giver os alle en mulighed for at være med til at stoppe udbredelsen af COVID-19. 

 

FAQ

Nedenfor finder du spørgsmål og svar på en række af de oftest stillede spørgsmål ifbm. COVID-19, FU og Skanderborg Park. 

 

Det kan du finde svar på:  

Hvilke forholdsregler vi tager, når vi mødes på Skanderborg Park

Hvad gør I på FU, hvis en deltager har symptomer på COVID-19?

Er det muligt at lave særaftaler om de fysiske rammer?

Hvilke forløb er dækket af de lempede afbestillings- og bookingregler?

Bør jeg vente med at tilmelde mig et kursus?

Hvad gør jeg, hvis jeg bliver testet positiv for COVID-19 efter, jeg har været på FU?

 

OBS: Lempede afbestillings- og bookingregler t.o.m. 30. juni 

 

Spørgsmål og svar

Hvilke forholdsregler tager I på Skanderborg Park?

På FU og Skanderborg Park har vi fuldt fokus på, at ophold og samvær er sikkert og sundt for både medarbejdere, kunder og gæster. Vi gør vores bedste for at skabe tryghed for alle ved at mindske risikoen for smittespredning.

Vi følger myndighedernes anbefalinger og mere til. På Skanderborg Park betyder det bl.a.:

At vi bærer mundbind efter myndighedernes retningsinjer.

At vi – når vi er mere end 10 deltagere til en konference – følger myndighedernes regler for afholdelse af konferencer. Det betyder bl.a. noget for bordopstillingen, der vil være enten ”skolebordsopstilling” eller ”biografopstilling”.

At personalet passer på jer: Vi smiler og hilser og opretholder den gode service som altid. Men vi undgår enhver form for fysisk kontakt – både med gæster og personalet imellem. Medarbejdere med de mindste symptomer bliver selvfølgelig hjemme.

At vi er hysteriske med rengøringen: Alle dørhåndtag, gelændere og alt andet, der bliver berørt af mange, bliver sprittet af flere gange dagligt. Alle toiletter rengøres og sprittes af flere gange dagligt. Alt teknisk udstyr som pc’er, mikrofoner etc. sprittes af efter hvert brug.

At vi tager de nødvendige forholdsregler, når vi serverer mad og drikke. Hvis der er mere end 10 personer på holdet, spiser vi frokost i undervisnings- eller konferencelokalet. 

At vi gør det nemt for dig at passe på: Der vil være tydelige afstandsmarkeringer bl.a. ved skranken og kaffeautomater.

At der er masser af håndsprit og frisk luft: Der er håndsprit i alle lokaler, på toiletter og i fællesområder, og vi er ekstra omhyggelige med at få luftet ud.

Hvad gør I på FU, hvis en deltager har symptomer på COVID-19?

Vi forventer, at du ikke møder op, hvis du har symptomer på COVID-19. Hvis du udviser symptomer, mens du deltager på et forløb på FU, vil du blive bedt om at tage hjem igen. Vi forventer selvfølgelig også, at du bliver hjemme, hvis du er blevet testet og er gået i ”selvisolation”.

Hvis du ikke har mulighed for at møde op fysisk, så kontakt os. I de fleste tilfælde kan vi finde et onlinealternativ. 

Læs mere i Sundhedsstyrelsens anbefalinger

 

Er det muligt at lave særaftaler om de fysiske rammer?

Vi har erfaring for, at de forskellige pengeinstitutter har meget forskellige retningslinjer for deres medarbejdere ifbm. COVID-19. Vi gør alt, hvad vi kan, for at imødekomme de forskellige ønsker – og vi har endnu ikke haft en situation, som vi ikke kunne finde en god løsning på.

Hvilke forløb er dækket af de lempede afbestillings- og bookingregler?

Det er alle aktiviteter, som er planlagt til at blive afviklet frem til og med den 30. juni 2021. De lempede regler betyder, at alt kan ombookes eller aflyses uden omkostninger med en uges varsel.

 

Jeg overvejer at tilmelde mig et kursus, men jeg er usikker på, om jeg får mulighed for at deltage pga. COVID. Gør jeg klogest i at vente?

Vi har et ”no change fee”. Det betyder, at det hverken kommer til at koste dig eller din virksomhed penge, hvis du tilmelder dig et forløb, der bliver afviklet inden 30. juni 2021, og du så vælger at ændre, udskyde eller aflyse din deltagelse. Vær opmærksom på, at du skal give os besked senest en uge før forløbets start. 

 

Hvad gør jeg, hvis jeg bliver testet positiv for COVID-19 efter, jeg har været på FU?

 

Vi vil meget gerne høre fra dig, hvis du bliver testet positiv for COVID-19 i de første par uger efter, du har deltaget på et FU-forløb. Kontakt HR-chef Pernille Bille Tvedt på pbt@finansudd.dk

 

Lempede afbestillings- og bookingregler

Opdateret den 8. januar. FU forlænger perioden med fleksible ombookings- og afbestillingsregler, så den gælder alle forløb og arrangementer t.o.m. den 30. juni 2021. 

 

De lempede afbestillings- og bookingregler giver dig mulighed for at:

  • Vente med at ombooke til der er et klarere billede af situationen
  • Overveje alternative løsninger (f.eks. virtuelle)
  • Planlægge aktiviteter uden at frygte for at blive 'låst'

 

Lempede vilkår t.o.m. 30. juni 2021

For alle de aktiviteter, som er planlagt til at blive afviklet i perioden frem til og med 30. juni 2021 gælder det, at alt kan ombookes eller aflyses uden omkostninger med en uges varsel.