Finanssektorens KundeBenchmark

Få måling af jeres kunders tilfredshed og loyalitet med Finanssektorens KundeBenchmark. I får en værdifuld indsigt i jeres egne kunder udfordringer og behov og kan se, hvordan I står i forhold til resten af sektoren.

Finanssektorens KundeBenchmark er en kundetilfredshedsundersøgelse med benchmarking til sektoren. FU står for opsætningen af spørgeskema, analyse og udarbejdelse af jeres rapport. I bliver klogere på kundernes tilfredshed og loyalitet. Det koster ikke noget noget at deltage og I har mulige at tilkøbe ekstra analyser efter jeres behov. 

Dataindsamlingen begynder i slutningen af august, og I får tilsendt rapporten i begyndelsen af oktober. Tilmeldingsfristen til 2021-undersøgelsen er overskredet.

Læs mere om undersøgelsen i informationsmaterialet

 

Bliv klogere på jer selv - og de andre

Over 70.000 kunder fra 23 pengeinstitutter deltog i 2021, og kundetilfredshedsundersøgelsen er en af de største benchmark-undersøgelser i Danmark. 

Undersøgelsen indeholder en benchmarking til sektoren, så I kan sammenligne jeres resultater med andre pengeinstitutter. Resultaterne for jeres pengeinstitut er kun synlige for jer. 

 

Undersøgelse til privat- og erhvervskunder 

Undersøgelsen gennemføres via spørgeskemaer til både privatkunder og erhvervskunder. I kan vælge at være med i én af målingerne eller begge.

FU sørger for opsætning af spørgeskemaet og udarbejdelsen af rapporten. Det eneste, I skal gøre, er at dele linket til undersøgelsen med jeres kunder. 

Jeres tilvalg i 2021

Det er igen i år muligt at udvide undersøgelsen med forskellige tilvalg. I kan for eksempel få resultaterne opdelt på jeres filialer, tilføje jeres egne spørgsmål eller få indarbejdet et overblik over jeres historiske udvikling. Vi hjælper jer også gerne med at udsende spørgeskemaet til jeres kunder via e-mail/sms eller lave et banner, der kan linke til spørgeskemaet. Se tilvalgskataloget, der beskriver mulighederne.

Tag fat i os - vi vil gerne indgå i en dialog og sparre om jeres muligheder for tilvalg og om, hvordan undersøgelsen kan tænkes ind i jeres strategiske arbejde.

 

Bankens mål på kundefredshed er højt. Derfor har vi god gavn af en undersøgelse, der fortæller os mere om vores kunder. Finanssektorens Kundebenchmark giver udover egne tal, et godt indblik i hvordan den generelle tilfredshed og loyalitet hos danske bankkunder er. En måling med andre, siger meget mere end en måling uden benchmark.

Tina Klausen
Tina Klausen - Afdelingsleder forretningsudvikling Djurslands Bank

Resultaterne præsenteres på Finanssektorens Kundedag

Du kan tilmelde dig Finanssektorens Kundedag, som afholdes den 2. november 2021 på Skanderborg Park. Her præsenterer vi de overordnede resultater fra undersøgelsen. Dagen byder også på flere aktuelle oplæg, der alle har fokus på jeres kunder.