Bæredygtig kundedialog - privat


Bliv en frontløber, der er med til at løfte din egen og dit pengeinstituts indsats på bæredygtighedsområdet. Som privatrådgiver kan du gøre en stor forskel  for den enkelte kunde, for dit pengeinstitut og for den bæredygtige omstilling i samfundet.

Om uddannelsen

Dato 23. apr. 2025 – 13. aug. 2025
Varighed 3 dage
Forløbet består af 3 moduler og 1 sparringssamtale
Flere hold Se datoer
Sted Skanderborg Park
Målgrupper
Privatrådgiver
Finanskompetencepuljen
5.750 kr.
7.250 kr. for ikke-medlemmer.

Uddannelsen er gratis, når du søger via Finanskompetence-puljen. Der er dog midlertidigt stop for bevillinger fra Finanskompetencepuljen indtil 1. marts 2025.
Koordinator Anne-Mette Caspersen
8993 3278 / aca@finansudd.dk
Underviser Søren Oluf Gade

Det får du ud af forløbet

Du får viden om bæredygtighed, ESG og verdensmål som du kan bruge i dit daglige arbejde og i din empatiske sparring med kunderne. Samtidigt bliver du klogere på, hvordan bæredygtighed påvirker både den finansielle sektor og din hverdag, når pengeinstitutterne skal "dreje" pengene i en mere bæredygtig retning.

Du bliver klædt på til at kunne bruge din viden til at gøre en forskel. Vi arbejder med, hvordan du skaber dialog om dilemmaer og udfordringer og hvordan du kommunikerer troværdigt med udgangspunkt i dit pengeinstituts bæredygtighedsagenda.

På den måde kan du og dit pengeinstitut være aktivt med til at fremme den bæredygtige omstilling – både hos den enkelte kunde og i samfundet generelt.

Det får din virksomhed ud af forløbet

Med dine nye evner understøtter du de krav, som pengeinstitutterne møder om at understøtte den bæredygtige omstilling.

Efter forløbet vil din virksomhed opleve, at du kan indgå i en empatisk dialog med dine kunder og være med til at skabe bæredygtige valg hos privatkunderne. Viden om bæredygtighed er vejen til merforretning.

Kurset er for dig der...

…arbejder som kundeansvarlig, ass. kundeansvarlig, Private Banker, investeringsrådgiver eller pensionsrådgiver, hvor du beskæftiger dig med privatkunder.

Du er nysgerrig på bæredygtighed, men mangler dybere viden og kompetence til at anvende den viden i praksis.

Datoer

1. januar 1753: Modul 3: Bæredygtighed i praksis (Online)

23. april 2025: Modul 1: Hvorfor bæredygtighed? (Online)

19. maj 2025: Modul 2: Bæredygtighed for privatkunden (Skanderborg Park)

13. august 2025: Modul 3: Bæredygtighed i praksis (Online)

Datooversigt PDF

Det kommer vi omkring

Bæredygtig kundedialog - privat strækker sig over 2 måneder med 3 moduler, hvor vi træner den empatiske sparringsdialog, bl.a. via en sparringssamtale med FU's konsulenter. Få overblik over indholdet her.

Læs mere Bæredygtig kundedialog - privat: Indhold og opbygning

Det er ikke farligt at åbne op for debatten om bæredygtighed. Det er vigtigt at lade kunden tale, så dialogen om bæredygtighed kan udvikle sig på kundens betingelser. Jeg vil anvende min nye viden til at styrke dialogen med kunden, så bæredygtighed bliver et endnu mere centralt emne. Jeg vil inkludere spørgsmål om bæredygtighed i mine møder, når det passer naturligt ind i samtalen om bolig, bil og investeringer.

Jens Kruse, Rådgiver, Frørup Andelskasse

Jens Kruse

Skræddersyet kompetenceudvikling

Vi tilpasser gerne løsningen, så den passer præcis til jeres behov

Tag fat i os