FU fortsætter online, men udsætter aktiviteter med fysisk fremmøde, så længe myndighederne anbefaler det. Få overblik

Gratis webinar om god ledelse på distancen

Kom til webinar om distanceledelse den 3. april og bliv klogere på, hvordan du praktiserer god ledelse på distancen.
Du kan godt være en god leder for dine medarbejdere, selvom du ikke er fysisk tæt på dem. Men det kræver noget af dig. Kom til webinar og bliv klogere på udfordringer og muligheder.

Mange oplever i disse dage, at de skal finde nye måder at arbejde på. Coronakrisen har tvunget os til at tage hjemmearbejdspladsen i brug i langt højere grad, end de fleste har været vant til. 

Nye krav til lederen

Når man arbejder på distancen, bliver betingelserne ændret. Både for arbejdsopgaverne, for relationerne og for det sociale liv. Det stiller krav til ledelse. Hvordan håndterer du som leder den nye situation? Hvad oplever du som udfordringerne? Og hvad giver det af muligheder?

Det sætter vi fokus på i et gratis webinar om god ledelse på distancen fredag den 3. april kl. 10.00 – 11.30

Her kan du møde Lars Pedersen, der er ekspert i distanceledelse og har skrevet bogen ”Er der en leder til stede?”, der handler om virtuelle samarbejder.

Du får også mulighed for at stille spørgsmål til et panel, hvor Lars Pedersen vil indgå sammen med Peter Jensen, der er chefkonsulent på FU, og Henrik Thagaard, der er leder i Arbejdernes Landsbank, og har flere års erfaring med distanceledelse i praksis.

Det lærer du på webinaret om distanceledelse

Du får viden og inspiration til, hvordan du undgår faldgruberne og udnytter fordelene ved distanceledelse. Du kan bl.a. få svar på disse spørgsmål:

  • Hvad sker der typisk når samvær afløses af virtuel kommunikation?
  • Hvordan balancerer jeg drift og motivation  ledelse og styring
  • Hvordan sikrer jeg et højt tillidsniveau i de virtuelle relationer?
  • Hvordan får prioriteret den sociale opmærksomhed, når jeg er på distancen?

Værktøjer:

Du bliver præsenteret for nogle enkle tips og tricks, som du her og nu kan støtte dig til.
Du får også en to-do-liste for:

  • Hvordan du kan afstemme forventninger omkring distancesamarbejdet
  • Hvordan du balancerer drift- og personaleledelse og måder at kommunikere på

Dialog:

Webinaret afvikles med korte indlæg, tid til spørgsmål samt deling af tips og erfaringer på chatten.

Tilmeld dig webinaret om god distanceledelse her

Nysgerrig på andre digitale muligheder? Få overblik over tiltag fra FU, der gør din hverdag lidt lettere

Skab nye arbejdsgange

Peter Jensen fra FU, som du møder på webinaret, understreger, at et de væsentligste budskaber er, at du skal passe på med at forsøge at overføre eksisterende arbejdsgange til distanceledelse i den digitale verden. Det kan du blandt andet sikre ved at: 

1. Lave en samarbejdsaftale i din afdeling. Afstem forventninger og lav spilleregler for samarbejdet, antallet af møder, mødeformer og på hvilke platforme, I bruger.


2. Understøtte den decentrale beslutningstagning. Enhver skal forvalte sit ansvar, og ledere skal gøre den enkelte komfortabel med ansvaret – og med at begå fejl.


3. Prioritere det sociale. Skab trivsel, også ved hjemmearbejde. Aftal virtuelle fredagsøl, walk’n’talks på face-time, eller aftal eksperimentelle aktiviteter med morgensang, lege m.v., der bidrager til jeres tilhørsforhold.

 

Få hjælp og sparring

Har du brug for yderligere hjælp til at lede mennesker og organisation gennem coronakrisen, stiller vi os gerne til rådighed med coaching og sparring:

  • 1 til 1, hvor du har mulighed for at få konkret hjælp til de udfordringer, du står med.
  • I mindre grupper, hvor vi deler udfordringer og sparrer med hinanden om, hvordan vi håndterer dem. Det kan eksempelvis være relevant for hele jeres ledergruppe at få vendt situationen sammen.

Ring eller skriv til os, hvis du er interesseret i at høre mere om mulighederne.

 

Lars Munch Svendsen
Afdelingschef
+45 8993 3299
+45 6038 6299
Peter Jensen
Chefkonsulent
+45 8993 3570
+45 2968 3570