Innovation og konceptudvikling

Mange virksomheder tænker inde-fra-ud, men de virksomheder, som formår at vende deres kulturelle mindset på hovedet til at tænke ude-fra-ind, bliver morgendagens vindere

Hvor innovation ofte fokuserer på at udvikle et godt finansielt produkt, handler konceptudvikling også om alt det, der knytter sig til produktet – alt lige fra services, mødeform, apps, sociale medier, events, branding etc.

 

Et koncept består dermed af en række elementer, som udgør et samlet værditilbud målrettet en bestemt kundegruppe (unge, ældre, formuende, erhverv med flere).

 

Kundedrevet forretningsudvikling

Kunsten i konceptudvikling består i at vende det traditionelle mindset på hovedet og tænke i kundens perspektiv i stedet for virksomhedens. Og det er ikke altid lige til, for vi kender jo svaret, og har typisk fokus på selve produktet frem for på det omkringliggende.

 

På FU kalder vi det for kundedrevet forretningsudvikling og i samarbejde med vores associates, underviser vi i emnet på flere niveauer og i flere sammenhænge:

  • På uddannelsen Master i Ledelse forholder de studerende sig til emnet ud fra et ledelsesmæssigt og kulturelt perspektiv
  • På workshops for din virksomhed udvikler vi unikke koncepter sammen med jer og til jer - kontakt os for at høre nærmere

 

Alt sammen i tæt samarbejde med vores associates, som bidrager med markedets skarpeste kompetencer på området.

Søren Laursen
Søren Laursen
Administrerende direktør
+45 8993 3340
+45 2269 8381
Kontakt Søren for yderligere dialog om innovation og konceptudvikling