Fristen er forlænget for de mange medarbejdere på IDD-overgangsordningen

IDD: Overgangsordning er forlænget

Ny frist for at opfylde alle IDD-kompetencekrav for medarbejdere på overgangsordningen. Fristen er rykket fra den 1. oktober i år til 1. april næste år.

For de mange medarbejdere, der er på IDD-overgangsordningen, har den 1. oktober 2021 været en afgørende IDD-deadline. Her skulle alle kompetencekrav være opfyldt.

Men den nye kompetencekravsbekendtgørelse er blevet offentliggjort. Her fremgår det, at fristen er forlænget. Fristen er nu den 1. april 2022, og det betyder, at I får et halvt år mere til at opfylde kravene i bilag 1-11 og de smalle profiler.

FAQ om IDD: Find svar på dine spørgsmål her

Nyt bilag 12 til medarbejdere hos uafhængige forsikringsmæglere

Med den nye bekendtgørelse er der tilføjet et nyt bilag 12. Det omfatter medarbejdere hos uafhængige forsikringsformidlere, der yder faglig rådgivning til kunder, men ikke gennemfører egentlige udbud. 

Vi regner med at kunne tilbyde løsninger indenfor bilag 12 i kombination med bilag 5.

Kom til IDD-webinar den 21. juni

I anledning af den nye bekendtgørelse holder vi et lille webinar om IDD den 21. juni kl. 09.30 - 10.30. Det er selvfølgelig gratis at deltage.

Her svarer vi på alle IDD-relaterede spørgsmål. Har du spørgsmål, som du ønsker besvaret på webinaret, må du gerne sende dem til Pernille allerede nu. Skriv til: psc@finansudd.dk

Der vil også være mulighed for at stille spørgsmål på dagen.

Ja tak, jeg vil gerne med til IDD-webinar

 

 

Pernille Schwartz
Pernille Schwartz
Afdelingschef
+45 8993 3348
+45 2968 3564
Tag far i Pernille, hvis du har spørgsmål


Se alle nyheder

o O o

Seneste nyheder fra FU