Sådan undgår dine kunder greenwashing

Kommunikationen om bæredygtighed er centralt for virksomhederne. Men det er ikke en nem øvelse - det er næsten lige så slemt at sige for lidt som at sige for meget. Erhvervsrådgivere kan inspirere deres kunder til den gode, grønne kommunikation takket være deres store kontaktflade.
Kommunikation om bæredygtighed er vigtigt for forretningen. Men ikke for meget og ikke for lidt. Som erhvervsrådgiver kan du hjælpe dine kunder gennem minefeltet.

Mange virksomheder arbejder med bæredygtige indsatser, men får ikke nok ud af det. De oplever det som en barriere at kommunikere om bæredygtighed.

Som erhvervsrådgiver er det en stor fordel at kende til lovgivningen på feltet, så du kan hjælpe dine kunder med at styre uden om risikoen for greenwashing.

På samme tid er det også vigtigt at opmuntre kunderne til at turde fortælle om de indsatser, de allerede er startet på, så de kan få det fulde udbytte af deres indsats. Ellers falder de i greenhushing-fælden.

"Bæredygtig kundedialog - erhverv" klæder erhvervsrådgiverne på til at tage en dialog med kunderne om bæredygtighed

Brug din viden til at inspirere

Erhvervsrådgivere kan være med til at inspirere deres kunder til at begynde at kommunikere om deres bæredygtige indsatser ved at bruge den viden, de har fra andre kunders eksempler.

Jo mere, man som erhvervsrådgiver taler med sine kunder om deres skridt mod mere bæredygtighed, desto større viden tilegner man sig, og jo bedre vil man kunne rådgive flere.

Men der er både faldgruber og regler (skrevne og uskrevne) på området. Dem skal du være opmærksom på, når du taler med dine kunder.



Se alle nyheder

o O o

Seneste nyheder fra FU