Indhold på modulerne

Kick-off og forberedelse

Du får en introduktion til hele uddannelsesforløbet:

  • Metode og form
  • Centrale elementer i uddannelsen
  • Gensidig forventningsafstemning
  • Forberedelse til modul 2*

*Du får tilsendt personprofilerne Garuda Kompetenceprofil og Everything DiSC WorkPlace og Everything DiSC Work of Leaders inden modul 1.

Du bliver introduceret til 'din personlige plan', som er et gennemgående værktøj på uddannelsen. Din personlige plan giver dig mulighed for at overveje og planlægge din egen udvikling. Du får eksempler på udviklingsområder, tager stilling til dine egne udviklingsbehov og lægger en plan for, hvordan du sikrer den nødvendige kompetenceudvikling både personligt og fagligt.

Modul 1: Dig som salgsleder

Målet er, at du bliver bevidst om, hvordan du agerer, kommunikerer og udvikler dig som salgsleder. På modul 2 får du også en individuel tilbagemelding på din DiSC-profil.

Dag 1
Din mentor deltager sammen med dig på den første dag. Målet er, at både du og din mentor får et fælles afsæt og møder de andre deltagere på holdet. Der bliver mulighed for at danne netværk og udveksle idéer og erfaringer, som du kan bruge i din personlige plan og i samarbejdet mellem dig og din mentor under hele uddannelsen.

  • Styrkebaseret ledelse – hvad er det? Indlæg ved ekstern indlægsholder.

Dag 2 og 3
De efterfølgende to dage sætter vi fokus på dig som salgsleder og på din rolle i pengeinstituttet på både strategisk, taktisk og operativt niveau.

Vi har fokus på disse emner:

  • Hvad er god salgsledelse og hvad brænder du for?
  • Hvornår er du en succes som salgsleder?
  • Hvad er en salgskultur?
  • Hvilken persontype er du, og hvordan bruger du dine styrker og tackler dine udfordringer?
  • Aktiv brug af Garuda kompetenceprofil som et udviklingsværktøj
  • Hvordan sætter du mål og når dem?
  • Hvad kendetegner den gode forhandler?
  • Hvordan lægger du en god salgsstrategi

Til næste modul får du til opgave at vælge nogen omkring dig, der skal give dig feedback på din adfærd via et spørgeskema. Det kalder vi en 180 graders måling.

Modul 2: Kundefokuseret salgsledelse

Målet er, at du bliver bevidst om din egen adfærd og prioritering i hverdagen og sætter den i forhold til de krav, som dit pengeinstitut, dine medarbejdere og kunderne har til dig som salgsleder. Du bliver præsenteret for resultatet af din 180 graders måling, som danner baggrund for det, vi arbejder med på modulet.

Vi har fokus på disse emner:

  • Hvad er selvledelse – hvordan leder du dig selv?
  • Hvad er salgsplanlægning og hvordan er du effektiv?
  • Hvornår er du i flow – hvornår er du stresset?
  • Hvad er dine styrker som salgsleder – hvad er dine udfordringer?
  • Hvordan driver du kundefokuseret salgsledelse?
  • Hvordan segmenterer du dine kunder?
  • Hvordan sikrer du loyale kunder, der anbefaler dig og dine kollegaer til andre?

Modul 3: Aktuelt tema

Vi drøfter et aktuelt emne/dilemma. Det skal være et emne, der er relevant og aktuelt for dig som deltager. Det kan være en udfordring, du står overfor eller videndeling af best practice på et bestemt område.

Modul 4: Salgsledelse af medarbejdere

Målet er, at du bliver bevidst om at salgslede dine medarbejdere både individuelt og som et team. Hvad er den enkelte medarbejders styrker, og hvordan bringer du dem i spil – også set i en sammenhæng med teamets styrker og udfordringer.

Vi tager udgangspunkt i situationsbestemt ledelse og DiSC-personprofilen. Du kommer til at arbejde med egne cases og med gensidig inspiration. Vi udfordrer hinanden, og du videreudvikler dine værktøjer og din adfærd, så du og dine medarbejdere bliver endnu stærkere. Casen kan være:

  • Hvordan måler du dine resultater i pengeinstituttet?
  • Hvordan holder du samtaler med dine medarbejdere og teams?

Vi har fokus på disse emner:

  • Situationsbestemt ledelse og DiSC
  • Hvad er god 1:1 ledelse, og hvad er god teamledelse?
  • Hvordan skal du følge med eller følge op på dine medarbejdere?
  • Hvad er god motivation?
  • Hvordan fejrer du succes eller fiasko?
  • Hvordan skaber du gode salgsresultater igennem andre?
  • Hvordan fungerer et reflekterende team?
  • Hvad er løsningsbaseret coaching?

Modul 5: Dig som salgscoach

Målet er, at du bliver bevidst om din salgslederrolle for at skabe og vedligeholde en salgs- og feedback-kultur. Du får igen en 180 graders måling, hvor du denne gang bliver vurderet på din adfærd i forhold til din personlige plan. Vi træner at give feedback til hinanden med baggrund i netop denne måling. Vi sætter fokus på værdien af feedback til dine medarbejdere i dagligdagen – både med den styrkebaserede tilgang (for at sikre at de bedste bliver endnu bedre) og den problemløsende tilgang, når dette er påkrævet.

Vi har fokus på disse emner:

  • Hvornår er du sparringspartner – hvornår er du coach?
  • Hvordan giver du feedback til dine medarbejdere i forhold til deres DiSC-profil?
  • Hvordan modtager du selv feedback?
  • Hvornår bruger du styrkebaseret/problemløsende coaching?
  • Hvordan giver du feedback på fysiske og digitale kundemøder?
  • Hvordan skaber du positive forandringer?
  • Hvordan skaber du høj kundetilfredshed, høj medarbejdertilfredshed og gode salgsresultater?

Modul 6: Certificering

Målet er, at du bliver certificeret med baggrund i din personlige plan og selvrefleksion, og at du sammen med din læringsgruppe viser, at du både har givet og modtaget udviklende feedback under hele forløbet. Til certificeringen deltager din leder/mentor.