Skræddersyet med endnu bedre resultater

Skræddersyede forløb giver læring, der er tættere på bankens værdier. Dét er vigtigt for adm. direktør Martin Baltser.

I Middelfart Sparekasse giver skræddersyede uddannelser muligheden for at få læring helt tæt på. Det skaber effekt.

En tæt kobling mellem ny læring og dagligdagen giver de bedste resultater. Derfor vælger Middelfart Sparekasse oftest en skræddersyet løsning, når de laver større uddannelsesforløb.

”Skræddersyede forløb giver os de bedste forudsætninger for at sætte vores præg på forløbet og indarbejde vores egen kultur, arbejdsvaner og strategi,” siger HR-direktør i Middelfart Sparekasse Helle Lund Gregersen.

Betydning af god ledelse

Derfor faldt valget endnu en gang på en skræddersyet model udviklet sammen med Finanssektorens Uddannelsescenter (FU), da alle sparekassens nye ledere skulle gennem et internt lederforløb. 

“Middelfart Sparekasse er en værdibaseret organisation, hvor samtalen er vigtig. Derfor har vi valgt et uddannelsesforløb for vores ledere, der udvikler evnen til at lytte og samtale,” siger adm. direktør Martin Baltser og fortsætter:

”Med uddannelsen bidrager Finanssektorens Uddannelsescenter efter vores vurdering på fineste vis med evnen til at udvikle de kompetencer, vi efterspørger til netop vores ledere.”

Udvikling, relationer og fokus på sparekassen

”Det styrker virksomhedskulturen, når ledere deltager sammen i et intensivt udviklingsforløb. De får en meget stærkere forståelse af helheden og sammenhænge på tværs af organisationen.”

"Tættere på hverdagen" i Middelfart Sparekasse "Tættere på hverdagen" i Middelfart Sparekasse

Den nye leder i Middelfart

Uddannelsens ”skelet” var forløbet ”Den nye leder”, som Middelfart Sparekasse har gode erfaringer med.

”Det er en stærk uddannelse med gode og gennemprøvede værktøjer. Når vi tilretter den til vores lederes hverdag, opnår vi endnu bedre resultater,” siger Helle Lund Gregersen.

Middelfart Sparekasse tilvalgte bl.a. individuelle coachingsamtaler, hvor konsulenter fra FU tjekkede ind og hjalp deltagerne med de ting, der fyldte eller var svære i deres udvikling som leder.

”Selvom der i sparekassen er en god kultur for at sparre med hinanden, kan konsulenter udfordre lederne på en anden måde,” siger Helle Lund Gregersen.

Peter Jensen

Vil du høre mere?

Peter Jensen

Ledelse, organisation og kundefokus

8993 3570

pej@finansudd.dk

Seneste nyheder fra FU

Uddannelse: 3. juni 2025

Skræddersyet med endnu bedre resultater

Økonomisk kriminalitet: 22. maj 2025

I bandernes finansielle fodspor

Byggeri: 13. maj 2025

Første spadestik til nyt byggeri

Generalforsamling: 8. maj 2025

Sydbank i FU’s bestyrelse

FKP: 16. april 2025

Finanskompetencepuljen er tilbage