Med en kundeundersøgelse får I indsigt i, hvor tilfredse kunderne er – og hvad deres ønsker, behov og forventninger er.
Opdateret indsigt i jeres kunders virkelighed og perspektiv kan I bruge til at udvikle nye kundekoncepter og forbedre relationen til jeres kunder.
Vi gennemfører flere af undersøgelserne i samarbejde med analysevirksomheden Dataminds.
Finanssektorens KundeBenchmark måler tilfredshed og loyalitet i virksomheder i den finansielle sektor. Konceptet giver jer mulighed for at benchmarke jer op imod til sektoren, men er samtidig så fleksibelt, at vi kan tilpasse og målrette det til jeres konkrete virksomhed.
I får indsigt i kundernes tilfredshed og loyalitet og deres vurdering af en række forhold, der påvirker den samlede tilfredshed. Undersøgelsen viser resultater i forhold til andre finansielle virksomheder og på tværs af afdelinger og kundegrupper.
I et online dashboard kan I filtrere resultaterne efter kundekarakteristika eller afdeling, hvilket giver jer mulighed for at stille skarpt på enkelte kundesegmenter og give de enkelte afdelinger indblik i egne resultater. Adgang til enkeltbesvarelser giver jer mulighed for at følge op på de enkelte kundernes feedback og kommentarer.
Undersøgelsen gennemføres som udgangspunkt årligt i august-september, men I har også mulighed for at gennemføre på andre tidspunkter af året (tag fat i os for en snak herom).
I skal melde jer til at deltage i undersøgelsen senest den 23. juni 2023.
Som medlem af FU kan I tilmelde jer til Finanssektorens KundeBenchmark 2023 ved at udfylde spørgeskemaet, som du finder link til nederst på denne side.
Andre kvantitative kundeundersøgelser
Vi designer og gennemfører andre typer af kvantitative kundeundersøgelser via platformen VidenBarometer® eller i samarbejde med Dataminds. Vi kan for eksempel hjælpe jer med at evaluere jeres kundemøder via touchpoint-målinger.