Tjekliste til virksomheden om test og kompetencekrav

Hvis I ønsker tydelige rammer og struktur omkring medarbejderens læring, kan I hente inspiration i denne model

Det allerbedste råd, vi kan give dig, er: Ring til os, inden du går i gang...

Vi har nogle gode tjeklister og deler gerne ud af vores mange erfaringer. Ring til os, det er din genvej til den bedste løsning.

  1. Fokus på et fagområde – PI udvælger medarbejdere
    For at få maksimalt udbytte af 24-7 anbefaler vi, at grupper af medarbejdere arbejder med en fælles deadline, og at den faglige on-line del følges op af adfærdsmæssig undervisning og ledersparring/coaching. Det bringer fagligheden effektivt i spil på kundemøderne. Sådan vælger du det rigtige ambitionsniveau.

  2. Sparring og planlægning intern kommunikation
    Al erfaring viser, at e-learning ikke må stå alene eller være op til den enkelte medarbejder. Det styrker medarbejderens motivation og øger udbyttet at koordinere indsatsen, at kommunikere og at følge op. Få input til forberedelse og opfølgning.

  3. Medarbejderne modtager links til e-learning og tilknyttede målinger
    Fortæl medarbejderne hvilke fagområder, de skal fokusere på. Når de har gennemført relevante e-learning-moduler, kan de påvise deres viden med en kompetenceafklaring. Man kan også vælge at starte med kompetenceafklaringen og herefter gå til e-learning. Undervejs hjælper vi gerne med at følge op på dine deltagere og med at sikre deltagerne en god brugeroplevelse. 

  4. Analyse af resultater og evt. indsatsområder
    Som opfølgning på en kompetenceafklaring får HR en overordnet rapport og en tværgående analyse af resultaterne. Rapporterne viser resultaterne på hhv. overordnet niveau til HR og ledelse, afdelingsniveau til afdelingslederen og individuelt niveau til medarbejderen. Se mere om rapporter og præsentationsmateriale.
     
  5. Undervisning i udvalgte faglige områder styrker relevante medarbejdere
    Hvis resultaterne af målingen viser, at der er behov for at styrke et område, vælger mange at kombinere online e-learning-moduler med fysisk undervisning. En fagkonsulent kan løfte en gruppe medarbejdere på udvalgte områder via dialog og undervisning.

  6. Undervisning i adfærd omsætter faglige viden til gode kundemøder
    Ved at bygge adfærdstræning ovenpå 24-7, sikrer vi, at medarbejderne bringer fagligheden i spil på kundemøder. Først dér får I det reelle udbytte.

  7. Effektmåling efter f.eks. 6 måneder
    Vi anbefaler at måle på det forretningsmæssige udbytte efter for eksempel 3-6 måneder.

 
Vi har god erfaring med at tilpasse processen til forskellige kunders ønsker og behov. Kontakt os gerne hvis du ønsker sparring.

Claus Godt Hansen
Salgs- og markedschef
+45 8993 3374
+45 2527 0583
Kontakt Claus hvis du ønsker sparring om processen
Susanne Døssing
Key Account Manager
+45 8993 3351
+45 2968 3551
Kontakt Susanne hvis du ønsker sparring om processen